20091006

tiba tiba puitis

tipu, memang puitis selalu kot? nak blog in bahasa melayu today. no more rojak. (malam ni je)

aku dan si dia dah 2 tahun 2 bulan bersama. tipu lah kalau aku cakap tak pernah gaduh or tak pernah rasa nak couple dengan orang lain. itu semua pernah. tapi sekejap je semua tu. memang asam garam dalam percintaan. kadang kadang hati ni meronta ronta nak dilayan macam si puteri ,nak lebih dihargai. terdetik di lubuk hati yang jahat, ada orang tu tak lah lawa sangat, tapi boyfriend dia layan dia macam dia tu cinderella! bunga, coklat, makan malam romantik dekat hotel, tepi pantai, kejutan masa birthday. haih. untung si tuan punya badan. aku perasan macam lah aku ni lawa sangat. tapi, aku rasa aku berhak dapat yang terbaik dalam hidup aku. mungkin dia yang terbaik? 

aku mengambil masa lebih kurang setahun setengah untuk aku sedar memang dia yang terbaik dalam hidup aku. mungkin dia tak layan aku macam puteri, tapi dia sorang je yang sanggup layan aku punya kerenah yang sememangnya terlampau mengada ngada dan gedik. aku bossy, aku memilih, aku sendawa kuat kuat lepas makan, aku gelak pun kuat. aku tak boleh kene tegur dan aku tak pernah nak mengalah dalam pergaduhan. bagitahu aku, siapa yang sanggup nak teman wanita macam aku? tapi, dia sanggup. malah, dia pernah ajak aku kahwin. aku je yang tak nak. ye la, muda sangat aku ni. baru 18 tahun. tak tengok lagi dunia ni dengan puas. tapi aku tahu, aku memang nak jadi tua, ada anak cucu dengan dia, aku nak tengok dunia ni puas puas dengan dia. nak rasa pahit manis kehidupan dengan dia. aku nak bangun pagi pagi, wajah pertama yang aku nak tengok, wajah dia. aku nak masak untuk dia, nak gosok baju kerja dia. nak buat segalanya untuk dia dan bersama dia.

memang dia tak kacak dan kaya raya. tapi dia cukup kacak untuk buat aku tergila gila dengan dia. dia cukup kaya untuk belanja aku. keluarga aku pun dah sayang dia. kucing kucing aku pun. sah, memang dia lah yang terbaik dalam hidup aku. memang dia lah yang aku cari selama ni. aku bersyukur sangat dapat jumpa pasangan hidup aku dalam usia yang mentah ni. ada orang tu masih mencari. alhamdulillah. aku harap, dia lah jodoh untuk aku dan aku lah jodoh untuk dia. macam macam kita rancang pun, Allah swt yang menentukannya kan?

rindu sangat nak jalan jalan dengan dia dalam kereta savvy hitam. rindu sangat nak terpekik terlolong nyanyi dalam kereta dengan dia lawan suara siapa yang lagi sedap. rindu sangat nak lihat mata dia dan cakap depan muka dia. rindu semua tentang dia. tak sabar sangat nak tunggu hari esok. bende pertama yang aku nak buat, peluk cium mak, ayah dan 9 orang adik beradik gila aku termasuk 2 orang abang ipar aku. lepastu, kucing kucing dan tarantula aku pulak. dan, jumpa si dia. itu yang aku nantikan.

aku memang betul betul dah cinta dengan dia. mana tak nya, mana pernah aku tulis entri sejiwang ni? dalam bahasa melayu pulak tu. adoi. tengok, apa cinta boleh buat pada diri kita. masak aku. aku rasa, kalau aku baca balik entri ni. mesti aku muntah darah, geli dengan diri sendiri. mungkin aku akan buang kot entri ni nanti? tengok lah dulu. sebab aku tak macam ni sebenarnya. tiba tiba je puitis malam ni

Sayang, I cinta you sangat! terima kasih sebab cintakan I dan berikan I peluang untuk membesar dengan you dan buat semua bende dengan you. You memang seorang manusia yang beruntung sebab dapat buat I gila kan you. Rindu you :'(

No comments: